november 30, 2009

Jetleg eller vad det nu heter

Oj vilken härlig resa vi har haft! Jag trodde verkligen inte att jag skulle trivas så bra som jag gjorde. Thailand är ett härligt land och funkar verkligen jättebra med barn! Jag som gillar sol och värme upptäckte åter en plats på jorden för mig!

För er som undrar så var vi till Ao nang i Thailand - en by utanför Krabi, med en fantastisk skärgård och sköna strandhugg! Vår favorit blev Phra nangh och chicken island! På Phra nangh finns ett lyxhotell som är ++++ men mycket inhägnat .. checka in denna länk! Om ni låter bildspelet rulla på saiten så ser ni jättesöta apor med vitt kring ögonen - dom är SÅ söta i verkligheten och fredligt sinnade. Är rena vegetarianer - vilket jag kännde mig lättad med efter sonens apbett ... apan som bet han var inte alls lika söt!!!

Sonen går faktist på rabies vaccin nu och det känns si så där att ge han all möjlig medicinering. Tog själv vaccinet idag för svin ... vet fortfarande inte om jag gillar det där men men ....

Förresten så var hemresan jobbigt - ett mycket hett tips för er som ska till Thail är att boka ordentliga platser. Lång transfertid + lång flygresa höll på att knäcka oss.....

Men - det är underbart att snorkla med fiskstim runt sig och höra knäppandet i vattent. Det är oxå härligt att se ens barn skaffa färdigheter i simning och snorkling och språk. JAg hade utan problem kunnat stanna där LÄNGE. Börjar mer och mer tvivla på att jag är norrlänning! Och Jetleg - det har vi alla - vi vaknar sådär 3 på natten och lägger oss vid 8!! Förutom ikväll när jag fastnade här;-)

2 kommentarer:

  1. kommer snart å kikar på bilerna!

    SvaraRadera
  2. Kul! Krabi är fint, även om mina minnen är mera hemska pga sjukdom.

    SvaraRadera