januari 12, 2010

Sakta kommer ljuset åter

Här i norr är frånvaro av ljus APA mitt favvo uttryck på sistone faktiskt. Men denna vecka har jag äntligen fått lite fart under galoshena... eller hur man nu stavar det...

Jo jag har träffat en Arkitekt som ska kika på vårt hus och ge ideer och det ser jag som verkligen intressant för det är ju det som jag är intresserad av - arkitektur, konst och hälsa. Klart och betat´ men man kanske kan vara ingenjör ändå! Hon var verkligen kul att träffa min arkitekt - gav mig inspiration som kanske kommer att bli till transpiration för maken;-)

Nå iallfall så sa hon att hennes kreativitet är i jobbet vilket kanske gör för henne att hon inte håller på så mycket med konst hemma och så ... då funderade vi att: ja men för mig som inte använder kreativitet och konst på jobbet på så sätt kanske får leva ut det på fritiden istället! Hm Intressant!

Det är ju så att jag har börjat måla igen JIPPI och det verkar bli hästar i modell större .. vissa ryms inte ens på tavlan... eller som dottern sa "mamma om du hade börjat lite längre ner så skulle hela hästen rymmas"! Det ska bli en utställning i vår plus att jag har anmält mig till en kurs, så få se vart denna vår tar vägen - vet ni att det vet jag inte alls faktiskt .. just nu ligger brochyrer från chalmers och lund på köksbordet.....

plus att jag numera är mörk .....

5 kommentarer:

  1. Vi gillar den,fast inte ena hästen rymtes med,,

    Här är en bröddeg på jäsning,,

    kidzen sussar på-länge ännu hoppas jag....

    e

    SvaraRadera
  2. ;-) det är ju två hästar på gång nu!

    SvaraRadera
  3. Spännande att få se vilken del på hästen, som ryms nästa gång.-Y

    SvaraRadera
  4. idag såg gossen hundbajs på gångstigen han sa...- mamma moster ____(DU) hund har bajsat där....

    SvaraRadera
  5. nääää han är intelligent vet jag minns mig och fägs;-)

    SvaraRadera