oktober 14, 2009

Smärta till katt

Sitter och läser en artikel om smärtlindring läs den här och jag tror faktist det är som det står i artikeln att sjukvården idag inte vågar ge tillräckligt med smärtlindring pga det som hände på astrid lindgrens sjukhus då en läkare blev misstänkt för överdosering.

Om jag var jätteskjuk och var i slutet av stadiet då hade jag nog velat ha ett smärtfritt slut. Om någon har riktigt ont så är smärtlindring viktigt! Tänk att det faktist har funnits en tid då spädbarn opererades utan bedövning!

Annat är det med katter - sonens kompis katt kom haltandes på tre ben - bruten höft!!! och dom ska tydligen klara av det bra - att fixa det själv! Tänk vad finurligt med katter! TÄnk pudelbruttan hade nog varit tvungen att vara gipsad hela hon om det hade hänt!

Ibland önskar jag att även jag hade fått vara katt. Typ gepard eller nåt liknande! Puma kanske ...

2 kommentarer: