december 28, 2008

Barnen

Har en bebis börjat anlända???

Men, vet ni, nu har jag tagit fram Lussebullar igen .... hur ska detta gå!! Sonen tycker jag är så sötsugen hela tiden... (det kommer från sonen ...) men det ligger nåt i det...

Idag har sonen varit superduktigt faktist! Idag har han hjälpt mig med maten, han fixade köttbullar och makaroner med morötter i stavar samt dukade.

Han funderar mycket på hur det fungerar att bo själv och vad det kostar. Han är ju trots allt bara 11 år och jag väntar mig inte att han flyttar hemmifrån så fort. Men han verkar vara inställd på att flytta tidigt ....

å det går ju inte ....

så det så!

Grannflickorna kom hem idag och då fick dottern äntligen leka med kompisar. När hon kom hem var hon så glad och kvittrade och sjöng! Jag såg bara hur bra hon mådde och då mådde även mamma bra.

4 kommentarer:

  1. Den har inte ens börjat anlända.

    För exakt 23 månader sedan, så kändes det inte mycke(men lite) o 00:07, (om ca 6,5h) föddes gossen. Tio dagar över tid den 29. Så denna spillivink kanske ska följa samma mönster fast lite snabbare måste de isf bli...

    Nåväll nu är det nio dagar plus så då kan de lika gärna bli några till. Det gör inte mig något, hinner jag baka en laddning bröd o sticka lite. Kanske tom pallra mig till barnklädesaffärerna med reorna... Fast jag behöver ingespec nu... Förutom till L men de får vänta till 50%, gissar att de bara är 30% nu...

    Sen när man vet vad det är för fillur kanske man helt plötsligt behöver massor...

    En sak till vad tror ni om en vagga
    http://www.danskdesign.nu/leander-cradle-incl-matress-hook-p-2870.html?osCsid=efaf762a835 ...

    SvaraRadera
  2. Oj de var ett långt inlägg...

    SvaraRadera
  3. Det var en superfin vagga. Tror att den är lugnande.
    -P

    SvaraRadera
  4. Vaggan har jag tittat på länge den är jattefin!

    SvaraRadera