december 27, 2008

Juletid


Oj, nu har det varit ett långt uppehåll! Flera dagar - just nu sitter Å och dottern och tittar i dotterns "gästböcker" där hon har skrivit in lite ditt och datt. Mamma på många ställen ;-)

Julen har varit har varit händelserik. Barnen fick nog för många julklappar. Vi tar nog och skämmer bort dom. Tankarna har nog varit på annant håll under denna jul, men så kan det vara ibland..

P-syrran hade poppat julbordet iår. Skivad Sharon frukt med cili. Super gott! Jag är ju en fruktfantast..

Vädert har varit svajjigt - från kallt med rimfrost till takdropp. Oroar mig lite för mina perenner om dom kommer fram från sitt snötäcke - jag vill ha kvar dom till nästa år!!

Lite kort;-)

5 kommentarer:

  1. vilka härliga bilder, de här två sista var :)
    Riktiga vinterbilder

    Det var tur det var uppdaterat nu, annars kanske jag hade slutat gå hit :)

    Orkar inte gå på sidor som inte uppdateras, men under storhelger e de ju förståligt... -e

    SvaraRadera
  2. Hälsa till tomten! Tomten kan komma hit och jobba med tapeter medans jag är på jobbet mån o tis. Vi håller på och fixar ett rum.
    Jag har massor av tidningar, som ges bort till den som vill ha. Någon frivillig? 1 meter hög bunt med inredningstidningar.
    -P

    SvaraRadera
  3. OJ! Du e i rensartagen! Funderar på att åka till K på fredag om jag inte får ng ryck! Men tänkte ta med Å! Och hon vill bara shoppa.. vill nämligen ha hjälp med körandet jag tycker det är lite pest att köra långa sträckor - ögonen blir helt slut och skallen bultar efter en stund..

    SvaraRadera
  4. Jag borde ta med en bunt till bb...

    Vi är säkert hemma å är vi inte det så är vi 13mil söderut o då kan ni ju ta en rast på vägen...
    e

    SvaraRadera
  5. rensar och rensar. Har rensat massor av saker från J, som går till en loppis för Bolivias barn. Mycket fina och mindre fina, men man kan inte drukna i saker.

    Ett rum har väv nu på väggarna. Golv och färg ska inhandlas. Valnöt till golv och vitt till väggar. En fondvägg med blågrå färg.
    Tyg till fönster och kuddar kan Å hjälpa till med när ni kommer. VItt överkast från Hemtex´s Lexington. Vad säger ni. Hur låter det?
    _P

    SvaraRadera