december 13, 2008

Julkalendern

Jo som ni minns så har jag lånat våran barndoms julkalender som vi hade hemma när vi var små! Det var ju jättespännande och kul att öppna den. När jag bodde hemma tror jag vi var 4 st som turades så det viktigt den dan som var min.

Nu med mina två kottar så har dom varannan dag och jag tror att jag skämmer bort dom med grejjer - så det är läge för nya ideer!

I veckan startade jag med lappar, första till sonen, med en upplevelse - just då var det massage i en halvtimme. MYCKET UPPSKATTAT!

Dottern blev lite avis och ville också ha en lapp på sin dag - så idag fick hon det - (eftersom massage är bra och vanan inne så) massagen i en halvtimme. JÄTTE MYCKET UPPSKATTAT!

Dottern belv alldeles lyrisk särskilt när jag gav henne på axlarna och lite zonterapi under fötterna. Sonen brukar alltid skrika när jag ger zonterapi och en annan person oxå vill jag minnas! Hon somnade tillslut när jag gjorde björnlufs på ryggen...

...Vi som skulle gå i bastun efteråt ... nu får jag gå själv istället...

Jag brukar ibland ge massage maken vill ha och sonen - sonen gillar när jag tar i ansiktet och huvud, nacke, maken vill ha på ryggen.

Men

när får jag massage?

jo, när jag köper den...

2 kommentarer:

  1. Vad roligt för dem!. M sa förra veckan att det han gillade mest var när han fick massage med jättelätta fingrar . Jag kommer ihåg att Å var speciellt duktig med fjäderlätta fingertoppar.
    Zonterapi är skönt om inte dr hyde ska göra zonterapi och tänker siga att benkross ingår.

    Badhus med fika? Ridning? Skridskor med choklad och mackor? Kanske andra ideer till julkalendern. :-)

    SvaraRadera
  2. MM badhus är en grej som ligger på lut .. bara dottern blir frisk först. Skrillor är oxå en bra grej som jag funderar på att köra fredag el nästa helg!!!

    SvaraRadera