juni 05, 2009

Vårruset

Igår var vårruset och det var verkligen så kul som jag väntade mig. Denna gång hade vårat gäng bestämt att starta i springa ledet. Men vi ställde oss ändå för lång bak i springa ledet:-( det blev några proppar som var svåra att komma runt! Träffade på en av mina "sparringvänner" i spåret så hon hakade på mig och vice versa.. Förra året hade jag inte en chans - men i år var MITT år. Jag vann över henne men kanske inte över mina snabbspringande syrror, en kirunasyrra sprang på 27.??, kirunasyrran 2 sprang på 28.?? och jag sprang på 28.?? såg inte dom vid målgång så antingen var dom precis före eller efter... Nå jag är nöjd med tiden - målet var dock 25 min... men nästa år så! Till nästa år ska jag oxå långt fram i springa ledet + att jag ska börja öka takten vid domkyrkan och inte vid 4 km... Sen ska jag inte dicka ng heller för jag klarar ju 5 km hemma utan problem.

En sak är dock säker - aldrig förut har jag varit så snabb på benen och haft en sån styrka att bara ösa på - som jag gjorde i slutet - det var som en motor som bara körde på - jättekul! tack ProVitalyPack!

3 kommentarer:

  1. hihi, kul att ni kan springa

    SvaraRadera
  2. Vi är jätteduktiga och snabba. Det är kul att springa på tävlingar, då blir man så motiverad att träna, speciellt efteråt!
    -P

    SvaraRadera