augusti 27, 2009

Sista dan på jobbet

3 röda rosor i gåva från mina kollegor. I bakgrunden en tavla som jag målade när dottern var liten - olja.

Så har sista dan på jobbet varit ... har loggat ut mig från datorn för gott, rensat mina hyllor och lådor ... lämnat över min telefon (tjorvar på med att få mina kontakter till min dator .... men hur!!! - fick en bra intro av H på jobbet men jag är kanske inte så haj på detta!) lämnat mitt passerkort och nycklar ... lustigt - dom e ju mina;-) Nu är det slut med att heta bllulh efter 8 år..
Klart det var sorgligt men det är ändå spännande med nytt jobb. Det är förberett för mig där och massor av saker inplanerade - känns som om denna höst för med sig nya saker! Det gäller att ta tillvara allt som man lärt sig genom åren.
Sitter och sippar the som jag fått av mina arbetskamrater - grönt the m ingefära och citron - precis vad jag gillar - tänk att dom visste det! Ett present kort på Jala färg är jag jättetacksam för! Då kan jag satsa på penslar och färg till ateljen som faktist är på G. Maken har satt igång tralla! Så från att vara en plastfabrik så går det mot atelje.

Ps ingen sköldpadda idag. Den var inte tillsalu eftersom den var upphittad och dom söker ägaren .. men vi skrev upp oss om det blir möjligheter senare - enda problemet är att dom lever så rackarns länge ... en kvinnoålder!

3 kommentarer:

  1. Oh, vad snällt. Visst är det kul!Vilket fint kort. Jag känner mig helt överväldigad av alla tankar. Tänk vad tankar och ord kan ge mycket. Vilken enorm sprängverkan det är i dem.

    SvaraRadera
  2. Don´t be a stranger//bllhsp

    SvaraRadera
  3. kan vara bra att vara lite halv okänd bllhsp;-) men snart vet ju alla om vem som döljer sig bakom min alias!

    SvaraRadera