november 25, 2008

Att välja språk

Sonen pluggade idag med en kompis och han var så nöjd eftersom det gick så bra! Det var skönt att höra annars tycker han det är jobbigt att göra läxor. Nu är det oxå dax att välja språk! Han funderar på Tyska eller Spanska. När jag funderar tillbaka på mina språk så hade tyska varit bra att ha i arbetet .. jag läste franska och vet ni det finns inte många franska maskintillverkare ...

Jag skulle nog rekommendera honom att läsa spanska men han bör välja det som känns bäst för honom.

Tänk att han ska välja språk!! Jag har börjat få en stor son.

7 kommentarer:

  1. Spanska är ett relativt lätt språk!

    SvaraRadera
  2. Spanska talas i sydamerika, i spanien och i amerika. SPANSKA rekommenderar jag. Sedan är det vackert jämfört med ICH SPRECHEN DEUTCH.
    -P

    SvaraRadera
  3. å har läst spanska hörni :)

    SvaraRadera
  4. Wow, sonen tror att det lutar åt spanska

    SvaraRadera
  5. Spanska är så lätt att jag, efter 3 dagar på Venezuela (Där de talar spanska och ingen engelska och definitivt INGEN tyska), beställde en taxi till stan. När vi närmade oss stan skulle jag förklara, på spanska, vart jag skulle... Hmh... Det jag lärde mig var att jag inte lär mig spanska på 3 dagar.

    SvaraRadera
  6. igår fick jag användning för spanskan, måste beskriva vägen til en bank - jag kom i håg "nada". :)
    -å igen

    SvaraRadera