november 19, 2008

Tillbaka;-)

Vilka två dagar det har varit! Kul och intensivt på hemmafronten!

Måndags konstkurs (köpte en grå fårfäll oxå) Vi målade utan tema. Det är inte så lätt för hur börjar man då? Jag valde att grunda duken med akryl och lät det rinna. Sen hade jag en plan att måla med ljusa färger ... tror ni att det gick?? Nej ... jag drogs till mina färger med lite mer mörkare blått blandat med andra färger. Det håller på att växa fram en kvinna ur duken. Ni får komma hit så ska jag förklara för er!

Igår FÖDELSEDAG, lilldamen fyllde 5 år ... kan inte fatta det ... min bebis..Klart fullrulle med familjen och pudelbruttan som bara älskade alla gäster...tjoho! Miffis kom på kryckor och verkar vara hyfsat bra humör trots den nyliga operationen. Kul att han kom med.

Till dottern hade vi köpt en synth och mikrofon så då kan hon börja spela och sjunga som hon älskar.

Men har precis lagt en braska i kaminen och nu tänker jag sitta där enstund, i gungstolen och värma mig vid brasan. Har frusit på jobbet hela dagen, från fötter till händer....

6 kommentarer:

  1. minns du att du skulle köpa en grå fårfäll till mig också:)???? -elin

    SvaraRadera
  2. Jag vågade inte köpa till ng annan hon hade bara 3 små fällar kvar och en stor. Jag köpte den finaste. Till våren får hon hem mera efter slakten ..... 1000 kr för små 1900 för stora...

    SvaraRadera
  3. Låter mysigt. Det finns fårskinn hos Karin Vasara vid intersport och på Aurora.
    Elden brinner här oss. Mysigt!
    Suttit och surfat efter resor.

    SvaraRadera
  4. Karin Vasaras design är snygg. Hon säljer åt drottning Silvia! Hon har alla möjliga skinn, bland annat renkalv. Den var så snygg renkalvskinnet, men hon sa att den tappar hår, så då ville jag inte köpa och ha inomhus. Hon syr även på besällning, så vantar med brunt hår beställades av en som jag känner. Coolt!
    -P

    SvaraRadera
  5. lägg gärna in ng bilder eller har hon en hemsida?+ Kanske perfekta julklappar till pudelbruttans matte;-)

    SvaraRadera