november 16, 2008

Målarkurs imorgon

Imorgon är det målar kurs! Kan inte fatta att det har gått två veckor sen sist! Det är så roligt, jag måste fortsätta måla hemma oxå!

Just nu står en ofullbordad tavla på soffan. Iden kan man skönja olika bilder, jag ser ett djur som är på väg fram samtidigt finns ett hus som är intressant ..
När jag målar känns det som om jag plockar fram mina bilder ur tavlan istället för att måla dit dom ... om ni förstår ... det jag ska göra med denna är att göra ett vägval vilken betoning målningen ska få .. kryptiskt eller ..

När jag målar är jag i flow - tidslös

2 kommentarer:

  1. Kryptisk det är ordet. Hur kan man plocka fram en bild från tavlan? Intressant :-)
    Vi har nyss ätit en supergod äppelkaka. Tur att jag sprang och körde mage/rygg innan. SItter framför elden, som falnaar mer och mer. Är trött.
    Gtb nästa, om vi hittar jobb. :-) Nu ska vi leta.

    Vilka fina soffor, EoP hade köpt från Casa Wikström. De var lika röda, even more, som min soffa är.

    9 kartonger med grejor gick till en kille, som håller loppis för att tjäna pengar till gatubarnen i Bolivia. Plockade

    SvaraRadera
  2. Oj!

    every new job positions are presented to me easily;-)

    Det skulle va att dra upp till K -har bara kännt mig så tilltufsad

    SvaraRadera