juli 29, 2009

häster

I mitt rum när jag var liten hade jag en grön tapet med prästkragar på. Den passade bra för alla mina hästbilder. Om ni hängt med i bloggen så var jag hästgalen som liten, sonen tycker sådana tjejer är jobbiga. Men så var jag iallfall.

Fick ett par ridsövlar i konstläder när jag var i 11 - 12 års ålder och dom sov jag med brevid sängen och pustsade dom ivrigt.

Hästar finns överallt kring vårt hus och i byn vi bor i. Dotterna har börjat rida och sonen har ridit. Men jag ligger lågt med det. Men ibland eller rättare sagt ofta när jag är ute och går med hunden och annars kan jag verkligen känna det som om jag är uppe på hästryggen. Jag älskar att rida på lervägar som är lagom mjuka och klara dagar med hästar som är lite vakna och pigga. Men jag känner att jag har glömt mycket om teori och sånt - kanske kommer det någon gång tillbaka - vem vet.

Vem vet om vi blir hästägare i framtiden ... men det är mycket jobb som jag inte är beredd att lägga tid på idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar