juli 08, 2009

perenner perenner perenner - era frestare

Nu har jag jobbat i trädgården! Från 2030 - 2230! Varför är det så skönt att hålla på på kvällarna?? ng som vet??

Råkade fara in på Lantmanna och vad hade de där!! Jo perenner på 50%! Hjärnan löp amok - så det inhandlades!! Så där går det för mig när jag inte ska ha nåt projekt...

vad det blev! Jo:

Alunrot
Vit löjtnantshjärta
Ormhassel (jo jag vet att vi bor i zon 6 man jag bara var tvungen - måste hitta en lämplig skyddad plats så kanske...)
Funkia
Julros Alba
Kantnepeta

Det värsta av allt är att jag måste dit imorgon igen! Jag måste bara ha mera vita L och Alunrot.

Vidare så gick jag lös ikväll med spaden och flyttade växter och ändrade om i rabatten. Det har varit vissa växter som har stört mitt öga så det är bara att göra nåt åt saken då!

Pudelbruttan har hängt med mig ... med ibland olovandes utsvävningar till grannen MORR....

3 kommentarer:

  1. Spännande värre! Kvällar är så underbara, speciellt sommarkvällar ute. Sprang en sväng, skönt!

    SvaraRadera
  2. KUL m blommor, mina pioner är helt på sista versen

    SvaraRadera