juli 24, 2009

Perenner = riddarsporrar .. eller..

När jag ändå är igång så kan jag ju lägga in bilder från min trädgård!

Trollrudbeckia - jag tycker den är rätt kul! I år har den blivi jättestor.

Den gröna rackarn till vänster (glömde bort namnet när jag skulle skriva - galet va!) tar över allt i min trädgård. Har tuktat den rejält och det kommer jag fortsätta göra.

Äntligen får jag se hur denna gröna lilja (sa dom på plantskolan att det var iallfall) ser ut när den blommar - haft den i två sommrar med bara gröna blad - men nu - HURRA! och Ja jag är nöjd!

4 kommentarer:

  1. Oj vad du har många fina perenner och lite ovanliga, och vad söt dendär gröna liljan är. Du är duktig du, och det är för kuul när du sätter in bilder.
    Idag har vi gammaldagstorg i stan men det har regnat hela förmiddan så det är tråkigt, men jag tror jag ska fara en sväng diit i alla fall, jag behöver 5 kökshanddukar till. Mo

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Den gröna rackaren är en jättedaggkåpa tror jag. Jag har precis köpt 10 plantor till för att få den längs hela min rabatt. Detta för att den breder ut sig så bra och blommar så rikligt och vackert med limegröna blommor. Speciellt efter att jag täckte bänken med blomjord tidigt i våras. Jag är nog mer bekväm (lat)vad gäller trädgårdsarbetet än du...

    SvaraRadera
  3. Vad fina och ovanliga blommmor. !!

    SvaraRadera
  4. Kul med gammeldagstorg! Hoppas du hittade handukar!

    Det är kul med blommor då dom inte dör.. men som grannen sa - planterar man så får man räkna med att somligt dör..enkelt alltså!

    SvaraRadera