september 28, 2008

Att ändra på saker och ting

Du är vad du äter Små förändringar - stor skillnad av Gillian McKeith
Under den senaste veckan har jag detoxat ... detox för mig är att inte dicka kaffe (slutade när jag ändå fick ligga med migrän) och istället drick örtteer! Att sluta med kaffe för mig är ett stort steg för jag gillar kaffe morron middag och kväll - men nu är det förhållande slut. I samma veva hittade jag denna bok av Gillian på bilblioteket. Den är superbra! Lättläst och lättillgänglig. Kan jag klart rekomendera. En av mina kära systrar sa: -att du inte har bloggat om denna??!! Å så beställde hon den från http://www.adlibris.se/ på en gång.
Tänk Anna Skipper och du har Gillian McKeith;-) Så nu tänkte jag satsa mer på hälsomat och hälsoliv igen efter MÅNGA år i träda. Visst jag gillar grönt men nu har jag liksom ett mål. Min son sa till mig i Cypern att: -Mamma du är som en vegetarian! Och ja det är jag nog. Jag tycker faktist att morötter är supergott!!
Vad gör jag nu då, förutom att med kaffe?
Jo: Bytit ut kallt vatten till varmt vatten, tar en tsk Spirulina (förutom vanliga Omgea 3 osv), en hutt aloejuice, morgon promenader med Pudelbruttan (hon blev kammad idag - har värsta panneluggen;-)). Tro mig det är skillnad, med kaffet borta alltså!
Mina tefavoriter är Classic Cinnamon Spice från Yogi Tea, Salus nässlate (men nässlate borde jag göra själv..när jag har så mycket nässlor), och Rooibus te från mitt älskade Sydafrika. Det finns givetvis massor av andra sorter men dessa återkommer jag alltid till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar