september 17, 2008

Det rör sig lite här och där

På jobbet har vi börjat köra igång morgonpulsar för att få ordning och reda inför stopp i verkstan. Jämför och tänk våra morgonpulsar med vårdens avstämningar. Men jag upplever att pulsen är verkningsfull, vi kommer ut i tid, vi har en tydligare resursfördelning m m givetvis så krävs det fortfarade träning på HURet .. men i allfall det är en start till ng nytt ch vi får reaktioner!


Jag har oxå fått fundera på kommunikation igen och hur viktigt det är att vara tydlig - det kan inte underskattas!!


Hur göra med räntan då? Jag tror på rörlig ränta - dels tror jag att det kommer att ruska till ordentligt men det borde ju rensa endel men framtiden får visa ...

3 kommentarer:

  1. Ang. ekonomin...I norge tänker vi så här (jag har oxå börjat tänka så...):
    - Jag är i samma sits som alla andra. Hela Norge kan inte gå i konkurs, vi förlitar oss på att staten räddar oss.

    Naivt? Det blåser vi i *hihi*

    ---
    Förrästen, sa jag att E har åkt ambulanshelikopter? Stukade foten i K när han var å jagade.

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig fått åka helikopter :-(

    Har varit i Abisko idag. Vilken otrolig dag med solsken och gula björkar mot fjäll och ett blått Torneträsk.
    -Y

    SvaraRadera
  3. OJ, tur att han bara stukade foten!!!

    Jaru Å det är bara att hänga med..

    SvaraRadera