september 27, 2008

Medans jag ligger å flyter å stirrar ner i bassängbotten

Idag i simbassängen låg jag och funderade på (förutom att det var kallt i vattnet och jag längtar till varmare breddgrader) detta med barnuppfostran och idrott. I vår omgivning så är det många som satsar järnet på att barnen ska delta i lagsporter. Föräldrarna kör och kör fram och tillbaka. Är det verkligen barnens behov? Jag driver en liten motrörelse med att inte ha barnen i massor av aktiviteter. Däremot tycker jag visst, att barnen behöver röra på sig och få frisk luft. De får ha 1 aktivitet var. Jag är lite udda faktist i mina barns kretsar.. men jag tror det är hälsosamt.

När vi kom hem så hade maken tagit hål i väggen till min kommande Atelje! Snart ska fönsterdörren på plats. Vi kommer nog även att göra rummet lite större och den andra rummet gör vi till förråd! Det blir intressat!

Sen fick jag en överraskande fråga igår .. och jag har inte hunnit smälta det ännu. Den taken har aldrig slagit mig faktist

- Borlänge... hur smakar det ordet? HM jag vet inte!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar