september 19, 2008

Mina telningar

Sol och varmt idag. Strax före 11 kilade jag och dottern iväg till stallet för att ta en liten ponnypromenad!! Gissa om det var uppskattat. Dottern sken som en sol och hennes skrattgropar syntes hela tiden. MYSIGT värre. Över våra huvuden flög svanar i V-form och en fjäril svävade förbi. Vi fick oxå sällskap av en jättefin häst som galopperade fram och tillbaka i en hage och gnäggade! SUPETMYSIGT! Sen borstade vi av ponnyn och for hem o åt palt! Pudelbruttan fick stanna hemma.

Maken och sonen är i Finland på 70års kalas. Jag hade tänkt hinna med det o det o det .. men vart far tiden! I eftermiddags hade vi besök av ett tjejgäng å det var kul så rullar det på!

Appropå att barn växer så funderade jag och dottern idag att detta år har hon lärt sig:
Cykla utan stödhjul
Blåsa ballonger
Hoppa hopprep
Simma
Torka sig själv
Läsa och skriva
och viktigast av allt - har en lös tand!!

Vars är stopp o väx piller????

Sonen gick till skolan med basen på ryggen och såg så cool ut, han fixar franska riddare ...
PANIC för mamman, men det är ju superbra att dom växer är friska och blir självständiga!!!

7 kommentarer:

  1. Det hör till att mammor ska ha panik och barnen ska växa. SÅ det är fullkommligt lungt, så då kan du fokusera på annat.
    Hmh... Lät det nu, som när jag sa åt J att han måste börja på yoga för han är stel som en pinne.
    Eller x måste sluta äta annars så får han en strok och blir förlamad.
    Bäst att sova. Är nog trött när det kommer så många grodor ur munnen.
    -P

    SvaraRadera
  2. Men nu har du ju vaknat, men ingen uppdatering

    SvaraRadera
  3. Och vet ni vad jag får göra... Jo jag får hänga upp ett par pojk kort kallsingar på tork... (många gånger, men ändå, tänk!...)

    Han växer också, satt på pottan nyss o ligger nu i sängen o läser böcker. -E

    SvaraRadera