september 24, 2008

Troll på jobbet

Kommer ni ihåg att jag har ett drama på jobbet! Det jag då menar är att det strular i organisationen och mellan människor. Det har accelererat och nu måste jag bryta i den ytterligare. Jag anser att alla har ett ansvar för vad man gör och vad man INTE gör. Att sätta sig på hyllan och titta på och tycka att man har rätt - är helt galet! Det accepterar jag inte. Det krävs dialog - som chef är man inte någon tankeläsare .. iallafall inte jag .. Anser personer att dom vet allt och inte informerar JA då kommer jag först att upplysa dom deras ansvar och anser dom fortfarande inte att dialog är vägen JA då funderar jag om dom är på rätt plats och/eller har rätt arbetsuppgifter och då får jag lov titta på det.

Sedan har jag idag läst om Kvinnliga chefer på Aftonbladet och jag säger bara jaha - och! Det finns tusen aspekter på kvinna och man och hit och dit. Jag jobbar för att få min organisation att fungera tillsammans med mina kollegor och min chef, som är kvinna.. (vilket enl artiklen skulle göra att jag har svåra problem ... ) Jag tror att det förenklar om man är grundad i sig själv och har lite koll på sina skuggsidor - kommer man betydligt längre.

Jag väljer att gå en annan väg - välja styrka och stadighet - i denna period - just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar