februari 27, 2009

äntligen fredag

Min vecka har minst sagt varit hektiskt! Igår somnade jag på soffan kl 2100 av ren trötthet. Dagen startade upp på jobbet 630 - 1630 (utan lunch .. hur smart är det egentligen...) hem, äta och sedan for jag med barnen på sonens klättring. Det var riktigt mysigt, låg på en madrass, dottern klängde i alla gungor och på låga klätterväggar medans sonen klättrade på höga väggar och i taken. Där fick jag 1 timmens respittid. Träffade på en gammal kollega - kul - men annars var jag bara där och tittade på mina barn. Luften gick dock ut helt när vi kom hem - orkade inte lyfta på ögonen utan somnade dirket på soffan - så kan det vara.

Idag jobb 630 - 1630 (utan lunch .... hur smart är det egentligen igen ....) 110 knyck. Vi jobbar som mest med att få till alla människor på vettiga grejjer i denna lågkonjuktur utan att varsla och det är angeläget att det ska bli bra. Alla vill ju att det blir bra. Samtidigt har alla en förståelse för situationen som är nu i företaget.

4 kommentarer:

  1. Sitter här på hotellet och surfar.

    Lunch och vila annars blir allt pankaka. Framförallt, vila och reflektion, måste finnas, mellan möten och träffar annars gör man mera fel än rätt och får jobba med att rätta till det man gjort fel. Reflexion är ALLT för att veta att man grundar beslut i sig själv. Det går inte att skippa vilan och därmed reflexionen, då man gör sämra prestationer. Belive me.

    SvaraRadera
  2. Ja så är det. Veckan har bara varit galen - men det är ingen ursäkt! Lars Erik Unesthål .....

    SvaraRadera
  3. Jag förstår. När man har mycket, så är det som en brant nedförsbacke, allt bara susar förbi utom det man är fokuserad på. Samtidigt så vet jag nu, när jag verkligen fokuserar på att få vila för att få reflexion, hur mycket mera det faktiskt ger.
    Ss

    SvaraRadera