februari 01, 2009

1 februari

Sitter och beställer kläder från HM! Sonen har gått igenom katalogen och kryssat sånt han gillar! Det är bra för han vet vad han vill. Dottern gillar allt med Hello Kitty ... så det är lite enklare med henne! Just nu ligger hon i soffan och har feber - stackarn! Det är inte roligt att vara sjuk. Dottern sa i morse att slalom var kul - bra, då blir det fler gånger;-) Sonen och maken har varit ut och skeitat 5,5 km iförmiddags. Sonen har faktist bra teknik med skidor!

På dan när jag var på min långpromenad (i ett riktigt vinterväder .. -10 grader och sol) så var det massor med skotrar ute på isen. Jag höll fast pudelbruttan till skotrarna kört förbi och även en stund efter det innan jag skläppte lös henne. Grejjen med Pudelbruttan och skotrar är att hon kommer så i gasen och vill springa när dom kör fort .. och vet ni vad ..efter jag släppte henne så tog hon ng hopp och snurrar sen drog hon ... jag har aldrig sett henne gasa iväg så där .. efter skotrarna ... jag var säker att nu får vi fara och leta henne ikväll ... men som tur var så såg jag henne komma rusande efter ca 10 min som en svart prick som närmade sig från fjärran - och visst det var pudelbruttan .. när hon väl kom till mig var hennens nyklippta pudelansikte fullt med rimfrost och hennes ögon var alldeles glada ..

.. skönt tänkte jag ... jag hann bli ganska så orolig på henne .. men hon lär nog sova resten av kvällen;-)

2 kommentarer:

  1. ROligt roligt och gasa. Tänk hur härligt det var att sätta av i full galopp och bara gasa gasa gasa
    P

    SvaraRadera
  2. tänk om hon hade orka dra- så hade man kunna åka skidor efter.. kul kul...

    i vår kommer vi dit och far o promenerar. leo skule nog också göra likadant som mäggi

    SvaraRadera