februari 02, 2009

rensa och skapa utrymme och frihet

Idag har jag utövat lite feng shui på jobbet - allstå jag har gått igenom mina lådor och slängt och sorterat för att få plats med allt nytt och skapa ordning för kommande möjligheter. Det var jätteskönt att rensa - sedan satte jag mig vid datorn och bokade in nästan halva gänget på PoU som kommer under våren. Då känns det att jag är igång och samtidigt börjar jag få struktur över allt som ska göras. Försöker tänka en sak i taget och lägga undan det allt efter som.. Iallfall så skapar det frihet när jag inte behöver ha det bundet i tankarna att "jag ska göra". Oftast går det fortare att genomföra än att tänka att "jag ska genomföra".

Nu prasslar det i väggen igen. Jag har lagt ut lite agn - kanske jag får napp - eller så är dom rackarna bara i mellanväggen och springer .. suck ...

3 kommentarer:

  1. Jasså :-D

    Anticimex kan fixa det via din försäkring.

    Tränat yoga och löpning, intervaller, på löpband. Lagat mat, lax och potatis, ska äta nu..

    SvaraRadera
  2. Jag ska få besök om nån vecka KUL:)

    SvaraRadera
  3. Mindre trevligt att ha sådant knaster...

    Vad du har hunnit uppdatera mycke sen sist jag var in... undra när det var, kanske lörda kväll eller så..

    SvaraRadera