februari 07, 2009

en liten lögn på lördag

På stegmätaren står 39574 .... men vet ni det är fr onsdag! Ingen vandring i källaren här inte men iallfall imponerade 10000 steg per dag! Det är bra!

Ute en rysare med -17 grader, snö och blåst - istapp under Pudelbruttans haka när vi var på morgonpromenaden ... på eftermiddagspromenaden var istappen där och hon var snabb med tassokana ... var hon trebent eller?? Jag hade nämligen ansat hennes naglar och klippt bort hår från tassarna så hon frös - stackarn.. men nu har hon vacka pudelbrutta dam tassar;-)

I morse var jag även och simmade ... sa till barnen att jag skulle iväg på möbelaffären (annars får jag aldrig fara själv och bara vara) - jo jag ljög! Väl i bassängen så tänkte jag att jag måste se om jag kan simma 40 längder på 20 min .. som jag brukar ... stackars medsimmare när jag har har bestämmt det. Jag kan nämligen inte simma i kö. Så det så! Och, Ja, jag simmade 40 längder på 20 minuter, fortsatte och plussade lite längder till 50 bara för att det var så skönt att sträcka ut. Sen bastu och stan;-) Sedan har jag lite vett o sans och har koll på läget när jag kör om;-P

Hittat ett nytt klädmärke (nytt för mig) som jag gillar SIGNAL. Dom e lite dyra men på 70% så är det kul att shoppa. Hittade inte ng sait så ni kan kika på dem. Är nu ägare till en långkofta m korta ärmar fr Signal, en svart väst fr Signal;-) Men när jag väl var på G köpte jag ett långt svart linne 100% bomull fr In Wear (ett av mina favoritmärken) men det var inte på 70% utan ordinare pris. Men en sån behöver man alltid. Hade det funnit kvar i vitt så hade jag köpt den oxå. Det är så bra när dom är lite längre .. s a s nedan den riskabla zonen ...

Lite senare ville dottern gnottas med mig och tro det eller ej men vi somnade som små nöffisar på soffar - länge och nu är dottern helt upp i varv ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar