februari 24, 2009

efter middag med vänner

Nu har jag en pudel som puttar på armen och och vill upp i famnen, nu blev hon less och for till maken istället för att bli omklappad....

På nyheterna ser jag på Viktora och Daniels förlovning - en klassiker känns det som. Jag minns ännu när jag tittade på TV när Kungen och Silvia gifte sig. Det är länge sen men jag minns att vi var en en by i tornedalen hos en grannfamilj till min Mormor och tittade på bröllopet. Min äldsta syster minns att hon tappade sin silverring där men jag kommer inte ihåg det ... bara det att vi tittade på TV och att det var spännande.

Ett annat TVminne som jag oxå kommer ihåg är Elvis begravning ... då var jag hos min farmor i vardagsrummet och vi var många som tittade på begravningen. Det är två tydliga minnen.

2 kommentarer:

  1. Elvis begravning- inget minne. Däremot en bild på Elvis fanns hos JoS stuga på väggen, vid garderoben, i vardagsrummet/sovrummet, så jag såg det när jag satt på fåtöljen i rött skinn med platta stålmedare.

    SvaraRadera