mars 21, 2009

Emaljkurs

Har varit på emaljkurs hela dagen! Det var jättekul! Men det tog halva dan att komma igång. På eftermiddagen kom jag på hur jag ville jobba med emaljen och allt som man kan göra. Lägger in mina alster. Obs färgerna är inte rätt - det "gulbruna" är lime. Gissa vem jag tänkte på när jag gjorde dem;-) Till ovan anväde vi screenramar. En kvinna på kursen var bussig och jag fick låna hennes kissekatt bild. Tycker att den är helt ljuvlig!Här ovan kom jag på att det är kul att leka med bilden och skriva lite. Den är babyblå och babyrosa - en kul kombination.

Så nu förstå ni vad jag vill göra igen;-)

Fikat var oxå toppen...det är det alltid på sådana här kurser. Folk har så mycket gott fika med sig! Smakade en jättegod kaka, eller en liten topp av nyttgigheter, från icas sortiment (tror det var av deras ecosortiment).

Sitter nu och väntar på att maken ska komma hem. Sonen tänker vaka med en kompis och jag tänker slappa lite!

Jo, å så lämnade jag in min Lisa rinnevou "Bambi" på inramning.


Här är en bild på Bambi förresten, det är inte min men jag hittade den på http://www.anstensen.com/.

2 kommentarer:

  1. OOOOO jag bara ÄLSKAR Dina emaljbilder. Vad fina.
    Den stora kissekattbilden...passar här. Den övre med text vad fin!

    Har skickat in ansökan till ett jobb. Puh, höll på i flera timmar.
    -P

    SvaraRadera
  2. Kissarna var söta, tänkte på dig i början och dom blev superfinatycker jag oxå! Sonene tyckte det såg ut som konstverk;-)

    Lycka till i sökandet!!

    SvaraRadera