maj 25, 2008

Sommar förhoppningar spirar

Jag trodde inte att jag skulle trilla dit igen, växtinköp, men jag råkade ta en sväng på en handelträdgård och fann en svart vinbär som är uppstammad. Min man plockade förra veckan bort 12 st gamla vinbärsbuskar. Jo det stämmer, vi hade när vi köpte huset 14 vinbärsbuskar varav 2 kvar (matten stämnde;-) 14-12=2, ta det med en stor nypa salt.. matten alltså) Problemet med dessa vinbärsbuskar var att dels fick de mjöldagg, fullt med brännässlor i som spred sig i gräsmattan + att de hade varit totalt negligerade under flera år (därför var det problem såklart). Jag orkade bara inte ta itu med dem mera så jag sa: Ta bort dom. Vilket hände! När jag kom från Milano var de väck! Han är snabb - mannen min.

Men för att återgå, jag älskar att äta svarta vinbär direkt från busken - min make sa inte ng., frågade bara stilla: -vad är det för skillnad på den nya? Jag svarade: joo ( lite försiktigt sådär) den är uppstammad.. Jag tror att vi inte tänkte lika där. Men han var så upptagen med våran nya yatch;-)

ÄNTLIGEN båtägare igen!!! Senast var när jag för mina stipendiepengar från exjobbet köpte en Nordisk folkbåt som vi seglade med hela sommaren - underbart. Men vi har inte kvar den. Eftersom det var en träbåt krävde den mycket underhåll och plats för renovering. Funkar inte så bra när man bor i hyreslägenhet. Men vi har massor av fina minnen!

Massor av grejs idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar