maj 26, 2008

Vårruset och mål

Japp idag gjorde jag det! Sprang VÅRRUSET. Testade om mitt mål höll. Jag tänkte att jag stannar eller går inte under hela vårruset, som syrran coachade mig när du blir trött kör bara på Å eftersom hon är min storsyrra så är det bara att lyda;-)

Gick ut i fel startled eller så gick alla andra ut i fel startled. Jag tänkte att lunka är min takt, men icket - borde tagit springa. Jag fick springa om klabbet! Studenter coachade under vägen att "du kan nog hinna i fatt den kvinnan" osv.. du ska väl inte sluta springa.. kul;-)

Taktiken min var att (hi hi låter som om jag sprang för maraton - men det var bara för mitt egna mål) jogga lungt i början och sista kilometern springa. Sagt o gjort. På 4 km - järnet och det höll. Jag insåg sådär endorfinfull att jag borde startat i första ledet - men det är ju en bra lärdom att man har ganska mycket styrka trots allt, beror säkert på pudelbrutt promenader och yoga;-!Eller hur P, det funkar. 30 min!!

Extra roligt var det att jag hade bara ng minut sämre än min vältränade lillsyrra.. -nästa år - då tar jag er;-)

Tänk att det skulle dröja till 40 -X innan jag fattade att springa är roligt.

OCH,

Nästa mål är satt!! (gjorde lite hyss efter springningen bara men det var min belöninga)

4 kommentarer:

  1. vältränad å vältränad.. har som längst sprungit 2 km i år:)men de va skönt å slå dej..man har ju hört att man har fått så sportiga syrror nuförtiden.. springer lopp efter lopp:)

    SvaraRadera
  2. särskilt när dom är några år fler på nacken;)

    Hörde att Å köpt hus!!

    SvaraRadera
  3. Spragn 6 km idag. Målet var under 30 min, men det gick inte utan det blev 40 min. Puh, sedan 3 gånger 100 meter rusher. Kände att lungorna skulle sprängas.
    Nu är det aktiv vila imorgon med promenad. Först på torsdag 3 km lung jogg och 3 gånger 250 meter backträning. Se på marathon punkt se. Där kan man hitta träningsprogram. Jag är på vecka 9 för träing "springa snabbt tjejmilen".
    Måste boka resa till OSlo...

    SvaraRadera
  4. Oj Oj OJ! Vilket program..behöver du produkter??
    är sticker du till Oselo??

    SvaraRadera