maj 28, 2008

Stieg Larsson Milenniumtriologin

Råkade hamna på Uppdrag gransknings dokumentär om Stieg Larsson och fastnade för jag gillar böckerna. Det som framkom tydligt i dokumentären (och som jag uppfattade) var människors snävhet. Det finns så mycket stridigheter och i dokumentären ser jag bara den snävhet som broden och pappan har. Sen får troligen allmänheten aldrig veta hela bilden. Men min uppfattning är att bilden som gavs var inte fördelaktig för Nordsteds som förlag och broden och fadern som familj. Men klart hans böcker genererar mycket pengar....

Klicka på länken åvan å se vad som skrivs.

Jag tycker att hans triologi är fantastiskt bra. Böckerna har så många vinklar och intriger så de blir aldrig tråkiga. Förra sommaren läste jag, läste som jag gjorde när jag var ensam helt obehärskat mycket så barnen fick klara sig själv - men det är ju en typ av semester. Jag tyckte det var tråkigt när böckerna var slut men barnen var glada.

4 kommentarer:

  1. Hej, Jag läste ju oxå böckerna med dig förra sommaren, den första var jättebra! Men efter den andra blev jag jättesur, jag gillade inte slutet, den blev så orealistisk. Så efter det vill jag inte läsa Stieg Larssons böcker :)


    SvaraRadera
  2. Du måste läsa 3an!

    SvaraRadera
  3. Du måste läsa tredje boken. Den andra var verkligen orealistisk i slutet. Jag blev också irriterad, då den varit så bra tidigare. //P

    SvaraRadera