januari 31, 2009

nytt smoothie förslag

Eftersom Granatäpplen är så hälsosamma, dessa innehåller mycket C-vitamin, kalium och är starkt antioxidiativ, har jag tänkt att det ska jag börja äta ng gång i veckan. Så idag blev smoothien gjord av 2 apelsiner, en blod och en vanlig + granatäpple. Smaken var lite besk så jag ska nog ta en till apelsin eller lime till nästa gång. Men den är ju hälsosam så!

Tips till att äta den är strö kärnorna över fruktsalladen, blanda i yogurth, kör i mixer ... finns massor av sätt. När jag äter papaya (som jag blev nuts på efter jag varti i Sydafrika) brukar jag tärna papayan och strö passionsfrukt över - det är oxå supergott - det tycker pudelbruttan oxå somdå bevakar varje papayabit som hon kommer över;-)

4 kommentarer:

  1. papaya. gulp!

    Jag har ingen bra erfarenhet.. I argentina så åt vi var sin papaya, min var ok men min reskamrat hade väldans svårt att få ner sin. så för att hjälpa henne åt jag upp den...urk, den var hemsk... övermogen eller nått.

    men den tog slut och kvar finns minnerna..

    SvaraRadera