juli 10, 2008

Fönstermålning


Tidigare har jag skrivit om mitt målningsprojekt som jag har på gång. Både jag och maken har titta på våra bruna fönster sedan vi flyttade in och tyckt att det borde ändras. När vi var till bostadsmässan i Oulu så såg vi att många av husen hade just ... bruna fönster ... och vi lät saken bero. I vintras fick jag ett ryck och ville ha vita fönster i vårt sovrum och toalett för att testa hur det ser ut. Maken snabb som han är så var det fixat en dag när jag kom hem. Ibland går det snabbt att riva väggar.. som den gången när jag ville ha lite öppnare till vårt vardagsrum eftersom vi köpt kaminen. Ja klart å betalt! Sent på skärtorsdagskväll när jag kom från jobbet så var det gjort. Så den gången tillbringade jag min tänkte skärtorsdagskväll med att städa byggdamm istället för att slappa som tänkt! Men det blev super!!


Före:

Efter:

Det kanske inte ser mycket ut för världen, men när man ser helheten så ser det betydligt prydligare ut. Jag ska lägga ut en blid senare på framsidan oxå.

4 kommentarer:

  1. Det var även fint med brunt. Jag tycker dock vitt är roligare, då det lyser upp. //Y

    SvaraRadera
  2. Ett klart lyft! Har även sett det i verkligheten, toppen! - e

    SvaraRadera
  3. ser mindre plottrigt ut!

    SvaraRadera
  4. Visst gör det. Nästa projekt är insidan!

    SvaraRadera