juli 05, 2008

Roligt med besök!

Vicken kul dag! Först måla på min altandörr (har iallafall 2 varv kvar), sen iväg på barnridning så dottern fick rida. Hon har väntat på det hela sommaren. I vår by är ju hästarna på sommarbete men nu var vi en sväng på barnridning. Min pappa myser när dottern tjatar om ridning. Jag var en riktigt hästbiten unge. Som mest minns jag att jag hade 220 hästplanscher på väggarna i mitt rum. Jag sov med mina första ridstövlar .. säger inget mera. Men saknar min ridning varje dag nästan. Jag kan känna i kroppen hur det är o rida i galopp och hur en häst känns när den går bra - ännu...

Oj nu hamnade jag på hästar.. ett försummat intresse som ligger o vilar latent!

Nå dagen fortsatte med middagsbesök, bekanta med bla två döttrar som älskar djur så pudelbruttan fick ordentligt med motion och agility. Hon var helt matt när dom for. Dom var jätteduktiga! Ett ordentligt tack till dem!! Vi åt sallad, tamarinrostade pumpafrön;-) rökt lax potatis mm gott gott, maken är SUPER på att röka fisk.

Därefter dök min syrra plus J the man upp så kvällen fick lite krydda - kul!

Å nu är maken å jag själva, dottern sover, sonen är på flykt i Finland (och alldeles för lång borta enligt hans mamma medans pappan tycker att han har det bra där..jo han har det bra men han är ändå för långt borta från sin mamma..) och vi bara chillar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar