juli 12, 2008

Kompisar, perenner o sommar getingar

Idag var det iallafall lite bättre väder - så dottern fick iallafall bada idag. Vi besökte en kompis så dottern fick leka och ... tja det är så där! En liten utflykt iallafall blev det. PÅ kvällskvisten kom vi igång med planteringar, för att förbättra växtmöjligheterna och avrinning. Sista vintern var lite öderstigen på mina prerenner, flera dog och jag vill ju förbättra kommande övervintring.

Köpte nån perenn till från handelsträdgården idag. Faktist en till julros (helleborus niger), en marmorfärgad Alunrot, kantnepeta... allt ska ner. Är lite intresserad av bambu men hur få att överleva i zon 6??? Sedan funderar jag om elefantgräs funkar ... är det nån som har testat det? Berätta isåfall! Jag är jättetveksam gällande elefantgräset.

Skulle oxå gödsla lite och jorförbättra .. men råkade röra om i ett jordgeting bo. Både getingarna och jag blev lika förskräckta men jag lyckades tydligen göra sönder hela boet... skrutt.... AttXns oxå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar