juli 13, 2008

.. så e de..

En dag som idag har vi:
-varit på medeltidsdagar och där träffade vi mycket känt folk, minsta moster plus pojkvän m m
-dottern vågade åka själv till kompis, och hon längtade inte ens efter mig sa hon när hon kom hem (jag saknade henne främst för att jag vet att hon blir självständigare för varje dag som går.. och så ska det väl vara...)
-fixa om i rabatten lite
-se på fölet (jätte söt liten hingst)
-fundera på äldsta syrrans resplaner och inse att henns söner är vuxna - jättestora
-titta på maken när han kommit hem - ja han är grann tycker jag
-längta efter sonen, han hade pratat med sin pappa idag och stortrivdes (vad bra att han gör det) -funderat på oslosyrrans hus och hörde att hon har värsting pioner..mina är dystra saker men dom kanske blir bättre
-bladade igenom en fin tidning som vår lilla vän L blötit ner.. dottern sa att: mamma man får inte vara arg på bejbisar;-) Nä och inte kan man vara det.. men jag är ett freak av släta sidor i böcker och på papper. Men nu har jag ett minne av L och det är trevligt!
-titta på pudelbruttan och inse även idag att hon gillar bananer och melon - tok pudeln
-pudelbruttan var på vift - friarstråt kanske? Till irländska settern kanske eller till schäfer korsningen? Hmm inga blandisar....tack
-funderar på en aprikos pudelbrutta eller vit pudelbrutta som i såfall ska heta Blondie ... bara jag hinner med två pudelbruttor... måste övervägas mycket noggrant!

2 kommentarer:

  1. Jag vet någon som fick tillbaka en bok full med teckningar. Ingen nämd!!

    SvaraRadera
  2. Nää är det sant;-)
    Ibland blir det minnen för livet... ett hack i golvet eller en teckning på väggen...
    eller teckning i bok..

    SvaraRadera