juni 05, 2008

Dejligt på jobb


Superväder idag, men jag har ju mitt jobb. Idag var det kul! Jag gillar verkligen att surra engelska och idag fick jag göra det och diskuterade serviceavtal och grejjer. Jag minns att ända sedan jag var liten har jag velat jobba utomlands. Visst jag har ju prövat USA under en tid och grannlandet, men rastlösheten i mig har inte gått över. Jag trivs som fisken i vattendet när jag har andra språk kring mig... nå vi får se vad som händer med detta. Jag ska iallafall passa på och tycka det är kul när det händer i vardagen. Det är en grej som ger mig energi.
Men appropå roliga/inte roliga saker så är bokan jag läser bra. Chefen hos psyko..., den är verkligen intressan och tänkvärd. Den är bra!

2 kommentarer:

  1. Ibland kan det vara rofyllt att simma lungt och puffa runt i sanden och se om det finns något gott att suga in. Plötsligt kan en rocka piskar upp vattnet och man rullar runt i vattnet och tappar bort sin godbit. Då blir man omskakad, rejält, men vattnet blir snart klart och nya godbitar kan puffas fram genom att blåsa på stenar och sand.
    //Giron

    SvaraRadera
  2. vilken poetisk beskrivning Giron, då kan jag fundera att jag rockar runt med rockor ett tag tills jag blir lite mer slipad sen...

    SvaraRadera