juni 30, 2008

Grannsämja eller osämja - Aschberg

Ikväll fick vi pröva på hur det är att ha osämja med grannen. Vår äldsta granne som äger marken direkt bakom oss, vars samtidigt äger så mycket skog och mark har i trakten, kom och skällde upp min man för att han var 30 cm över på hennes mark... hm jag trodde inte att det var sant att folk ids. Sedan fick min man veta att vår sons kompisars föräldrar skulle skämmas och hjälpa till att städa upp barnens kojja som varit i ett skogsbryn.. ja man slutar inte förånas över hur folk ids. Sedan är karln i huset senil och damen är kring 80 år..

Maken var bara tyst och och sedan levererade - så tanten sa att du var en obehaglig typ...det värsta jag varit med om ... maken sa detta är bara början.

Ja men nu har vi veckans snackis med våra övriga grannar med barn. Tack o lov så är vi unga och barnen har framtiden för sig!

Nu är kojan uppstädad och och inget kvar - till sonens förtvivlan. Det roliga i kråksången är att dom behöver vår hjälp med filtreringen. Hm intressant!

Som våra kompisar som var på besök och sonen sa: Vi får ta hit Aschberg och Grannfejden så får vi vara i TVn!

2 kommentarer:

  1. Hei,
    Spännande :)
    Men förstod inte den här meningen?:

    Maken var bara tyst och och sedan levererade - så tanten sa att du var en obehaglig typ...det värsta jag varit med om ... maken sa detta är bara början.

    Kan du skriva om den :D

    SvaraRadera
  2. Det passar sig nog inte i tryck.. men kanske i nån bok nån gång!

    SvaraRadera