juni 08, 2008

Mina barn

Barnen är det bästa jag har..ja karln oxå men barnen dom kan verkligen hotta upp alla ögonblick! Som ikväll:


Reklam, det är safari och en karl jagar en leopard med kameran. Sonen sägar: Mamma så där är det när jag och E (hans kompis) jagar, men vi jagar humlor! Men han syftade på känslan att jaga.

När jag nattade dottern låg hon och smilade som bara hon kan och med ihopkniptna ögon! Hon frågar mig:
-Mamma vet du vad jag tänker på?
-nä svarar jag.
-Jag tänker på att jag badar, badar i pengar!

Det är dom här små stunderna som jag lever på. Dom är som guld, värdefulla! Dom växer så rackarns fort, måste ge dom stopp å väx piller! Då skriker dottern NEEJ, hon vill bli lång... vi mäter henne! Just nu är hon i armbågshöjd, nyss var sonen det...

2 kommentarer:

  1. Jag kommer ihåg när killarna mätte sig mot mig och funderade när de når upp till min haka....Då var de i brösthöjd, nu är de över mig.. Tiden. Fast det är ju eg det som är det härliga att händelser/människor kommer och går. Även om man ibland blir fundersam och sorgesam.

    SvaraRadera