juni 26, 2008

..vi väntar på sommaren..

Tänk att innan semestern så har man jämt så mycket att göra så att jag skjuter upp semestern med några dar för att få allt gjort! Det tyder nog mer på svårigheter att prioritera eller vad beror det egentligen på? Samtidigt är vädret här verkligen ingen hit, det regnar och är kallt.

När blir det sommar?

Mina träd som jag planterade förra sommaren har inte tagit sig så bra. Jag hoppas verkligen att de överlever. Mitt äppelträd som inte blommade ifjol den har dock blommat i år så det är lovande. Vårt jordgubbsland har oxå massor av blommor och det är BRA! I fjol fick vi bara ng enstaka jordgubbe, snyft, så i år har vi stora förhoppningar.. om det nu blir sommar och jag får gå på semester ng vecka!

4 kommentarer:

  1. Åhh vilken härlig bild :) - e

    SvaraRadera
  2. I norra Sverige är det snorkallt. "dripp"..
    Solen är dock framme ibland, molnen börjar lätta. Det har blåst från nordöst, så vi väntar på ryssvärmen.
    Även här är semester uppskjuten någon dag för att kunna ta det lite lungt på jobbet och åtminstone har lite kontroll innan semestern.
    - S

    SvaraRadera
  3. Idag lördag är det sol, vind och varmt- nåja..
    Festivalyra och mycket folk. Grillen går varm och snart vankas kycklingspett marinerade i chili och vitlök, matvetesallad med svarta bönor, tzatzikisås samt till efterrätt rabarberkräm med maräng och grädde.
    Få se, om jag orkar springa efter det :-)
    - S

    SvaraRadera