oktober 15, 2008

Barndomen och Kroki?

Jag kan inte låta bli att fundera på varför krokin påminner mig om min barndom!

Det dyker upp väldigt specifika minnen, allra senast ut är när jag hämtade sonen ikväll från en kompis då kom det över mig - söndagskvällarna när vi kom hem till stan efter att ha varit i stugan över helgen. Gula lysen, lukten, tystnaden i bilen sent på kvällen, känslan av att snart kliva ut ur en kall bil....

...legostrand med väckarklocka...
...när vi står utanför dörren jag och mamma när hon glömt nyckeln och skinkan är i ugnen och storasyster hemma...

Kanske är det mina kommande projekt för oljefärger?

2 kommentarer:

  1. Storasyrran låg under täcket och var skiträdd. Somnade och hörde inte när det bankade och tjoade. Vaknade någon timme senare och då var ni hos grannen mitt emot.

    SvaraRadera