oktober 06, 2008

Måleri

Är precis hemkommen från konstkursen!! Det var jättekul idag och det kändes som om jag hade släppt loss lite (vad en norrlänning nu kan släppa loss;;-))

Direkt efter jobbet - barnen - mat och kurs!!

Idag skulle vi först måla ett självporträtt eller en symbolik bild över en själv. Det var kul, sedan fick vi ett föremål att känna och fundera kring (utan att se) och utifrån det måla en blid. ÄNTLIGEN OLJA! För mig så blev mitt föremål en förnimmelse, hör och häpna, av min röda stallåda med alla hästprylarna i! Undrar om mina föräldrar har slängt den ... jag har för mig det ... måste nästan fråga! Lådan var röd och det stod Stegg Dans, våran kära Stegge en nording, på den. Ju mer jag funderade så förnam jag hästarna så nu var det första gången i vuxen ålder jag målande en HÄST! Har gjort Otaliga mängder som inbiten hästtjej!

Och vet ni, den blev riktigt bra. Fick bra kritik på den, men visst jag målar ju lite speciellt så en karl på kursen såg först efter en stund vad det var! Men jag är nöjd med den för den stickar precis ner sin mule i händerna på mig och den tanken och känslan är ljuvlig. Jag vill med mitt måleri fånga en känsla - låter kryptiskt kanske, men för mig är det spännande.

Tyvärr så har jag den inte hemma utan den är kvar på kursen, troligen när vi slutar så får vi alla bilder och då kan jag lägga upp dom för allmän beskådan!

Gonatt - imorgon bitti dax för Södertälje besök!!

1 kommentar:

  1. Aha, du var på flyget när jag ringde! Är kanske är rättare att skriva.

    Ätit god förmiddag( jo en middag innan den riktiga middagen), då jag ska gå och simma. Sedan får jag äta en tacomiddag.
    Y

    SvaraRadera