oktober 20, 2008

Nya tekniker

Kom precis hem från konstkursen i kväll - det var jätteroligt! Alltså JÄTTEROLIGT;-)

Idag blev det en utmaning att måla över en målning som jag inte var nöjd med eller förbättra den. Jag valde att måla över den ... eller rättare sagt plocka fram bakgrunden och låta den ta fram figurer. Jättekul - men jag tror att det är i betraktarens öga att se vad som är! Nu inser ni alla som läser detta att det jag målar är INTE som ett fotografi. Jag tycker det är spännande att pröva olika tekniker. Det som jag även upptäckte idag var att det är helt OK och tom Kul att måla över tavlor - inte ha respekt och våga lite.

Jag gillar verkligen att måla. Tiden bara försvinner. Idag kom även modellen från krokin över med cdn. Köpte en - musiken är från instrument gjorda i is. Som ett minne från denna höst och möten med människor!

Maken ligger i soffan och sover .. sonen la jag innan jag skrev detta .. han fick även massage som han älskar. Det får honom att slappna av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar