oktober 12, 2008

Kroki och Spirulina

Har varit på kroki hela dan. Vi använde kol, grafitstift, bläck och akryl. Det var kul men svårt. Kände att jag själv satt fast i en mall som var svår att bryta.

En övning vi gjode var att vi la oss på golvet och målade modellen upp och ner! Just för att alla "krav" ska brytas, men det var inte lätt. Jag upplevde att jag låste mig mer då. Undrar varför. När man börjar jobba med form så sätter flera processer igång. Även hos mig..

Modellen var föressten mycket bra. Han spelade bla tvärflöjt under tiden och är sjäv en konstnär. Jag blev glad när han sa att han gillade mina bilder - jag har alldeles för mycket självkritik.

_______________

Appropå hälsa:
För att få i sig spirulina brukar jag blanda ner det i Brämhults juice då slinker det ner mycket lättare!! Må Gott;-)

2 kommentarer:

  1. Spirulina är verkligen MÖRKgrönt även om man blandar ner det i apelsinjuice. Däremot, så smakade det inte speciellt dåligt utan eg ganska ok.
    -P

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag oxå! Det är helt OK, men sonen bara kväljdes när jag försökte få honom att dricka det!

    SvaraRadera