oktober 28, 2008

eld och jobb

Sitter vid brasan, elden har nästan brunnit ner, det är lite glöd kvar och jag ska lägga på mera ved. Kom hem från jobbet för någon timma sedan - ögonen känns tunga och kroppen stretar emot. Helst vill jag sitta kvar här på stolen framför brasan och låta värmen sprida sig.

Fick veta att morgondagens kurs belv inställd ikväll och vet ni det känns som om jag vunnit en vinst för jag fick en dag på jobbet så jan kan göra undan alla fakturor.

Idag har jag funderat mycket på hur jag ska gå vidare med min grupp och alla arbetsordrar, jag måste börja styra mer på detalj och jag hade en anna förhoppning. Känns nog som om jag fått tappa lite min tilltro till människor - det är inte bra för jag vill ha ett positivt färhållningssätt.

2 kommentarer:

  1. Sitter på en kurs idag om situationsanapssat ledarskap. Superintressant ang hur ledarskapet ska vara från detaljstyrning och uppfljning ( om medarbetaren är ny i uppgiften och har låg kunskap, coaching om medarbetaren har delvis kunskap och lågt engagemang osv

    Vi har också pratat om stress och hur man kan tänka för att ändra sitt förhållningssätt då en uppgift i sig inte innebär stress utan ens egen förhållning till uppgiften. INTRESSANT! Jag fick många tankar och kanske det blir en hjälp på vägen för mig och min utveckling.
    Diskuterar gärna detta, om intresse finns.
    Kommer på fredag. Jag och A ska handla efter 14. På lördag ska vi snickra. Söndag vila och hantverksmässan ev en sväng kanske!
    Y

    SvaraRadera
  2. Vi ska kanske ta en date! Jag har faktist landa efter idag lite grand - tilltufsad javisst

    SvaraRadera