augusti 17, 2008

Funderingar eller är det för att det är måndag imorgon?

Det ansätter mig mer och mer detta med vad jag ska fokusera på under dagarna. Ju mer jag funderar och det som jag hör runt omkring mig är att jag ska göra det som jag trivs med och ger mig glädje. Satsa på det som ger energi och där jag känner att jag får utväxling!

Wow tänker ni, fattar hon det först nu!! ....jo... svarar jag

Då funderar jag vad gör mig glad?
-positiva människor
-se människor växa
-att mysa med barnen
-skriva
-måla
-...

En sak har jag tagit tag i och det är en ansökan till målar kurs, hoppas jag kommer med.

Då funderar jag får jag utväxling i den miljö jag har idag?

Funderar oxå om jag är rädd för utmaningar?

-NEJ måste jag direkt svara. Aldrig har jag varit så rädd att jag avstår från utmaningar. För vissa saker har jag haft respekt inför och har det än idag, men det har hitintills inte hindrat mig. Det jag måste fundera på är om jag ska ta alla de utmaningar som kommer i min väg, jag anser att jag borde välja mer omsorgsfullt vilka utmaningar jag vill ha - eftersom det är utmaningarna som blir en del av mig och väljer min väg. Är det jag som gör mina val av utmaningar eller är det vad jag borde välja för utmaningar som väljer utmaningarna?

4 kommentarer:

  1. Risken är att man inte tänker vad vad vill utan kör på. Sedan sitter man där och kämpar för att klara av utmaningen.

    Det gäller att analysera vad något innebär och inte vara så positiv och tänka äh, jag kör på och ser vad som händer. INTE att rekommendera.
    -P

    SvaraRadera
  2. Nä! Vad vill man uppnå och hur vill man känna (man = jag). Annars kanske man tillslut sitter i en hink med cement - alltså svårt att komma loss och tungt att gå!

    SvaraRadera
  3. Precis!

    Kolla in korten från Ls mor. Härliga sommarbilder. Man såg vem som inte var badkruka. Superfina bilder.
    -P

    SvaraRadera