augusti 24, 2008

NUet´ Morsan

Det är lustigt men när barnen och jag gör någonting, fast skalar ett äpple, pratar barnen bara om vad dom ska göra sen, äta sen osv. Till och med maken. Han tar alltid upp att: när barnen blir stora så ska....
Senast när vi var och bowlade sa sonen hela tiden men när vi åker på lasergame...

Jag gör uppror! Mitt mål med barnen och maken och mig själv är att det vi gör NU är det vi gör! Visst kan vi planera för framtiden men när vi väl gör nåt så kan vi njuta av det och inte vara i framtiden! Jag vill NJUTA av barnen som dom är nu! Jag väntar inte på nåt annat!!

Notera revolt på mitt sätt!! ;-)

3 kommentarer:

  1. hehe jag håller med - nu är kul:)

    Idag har vi haft ca 23 grader - jag har legat ute mestadelen av dagen på verandan med tidningar och kuddar.

    En riktigt härlig dag.

    T har funnit sig lägenhet - helt i andra ändan bortom stan. I en liten liten håla utan nå mer butiker än matbutiker. Hur hon ska trivas där kan man ju undra :)

    Mer kan man ju undra om jag någonsin kommer att orka å hälsa på ;) (Tänk att jag och E checkade hus där men vi fick panik redan när vi såg stället)

    SvaraRadera
  2. Vad fint med värme. Här var det varmt på em, men då somnade jag på sängen och sov i två timmar. Har kommit från träningen och sitter framför datorn tillsammans med resten av huset medlemmar som sitter och dattrar.

    Nuet- Springa i regn, klappa en hund, cyklar i regn på en byväg sent en sommarkväll för att man ska ha en gång till så man vinner 25 kr från Korpen, gräva i trädgården, så lovar jag då är jag i NUet.
    -P

    SvaraRadera
  3. Korpen det ger en vissa minnen;-)

    När vi cyklade som attan och hade trodde då älgar bakom mig. Farmor sa att det nog var renar ... men älgar smällde högre.

    Du Å hon kommer nog tillbaka! Fatta vad ensligt det lät!

    SvaraRadera