augusti 02, 2008

Rabatter och röjning

Japp å så var vi igång igen! Jag hade inte tänkt börja så stort i trädgården i sommar utan mera underhålla det som behövs och komplettera det som dött. Men, igår satte jag igång. Så idag har vi flyttat stenar, 12 skottkärror jord, markväv (eller vad det heter): nu ska en skugg rabatt läggas som ska binda ihop trädgården lite, så det inte känns som massor med öar...

Samtidigt tänkte karln att han röjer lite buskar och vips så var ena hörnet på tomten tom med buskar och ng träd uppstammande. Istället har vi en hög med grenar på gården.

Ja, i vår familj så har vi en tendens att börja stort.. dvs när vi startar med nåt så gör vi det ordentligt.
Varför göra en liten rabatt när man kan göra en stor?
Varför göra en moraklocka när man kan göra 10?
Varför ...
Kommentarer? Eller har jag kanske fel?

Ska knäppa kort så ni blir insatt i detta projekt!
--------------------
Foto kompletterat!
Det jag vill göra med mina odligar är att ögat ska focusera på växter istället för den bruna väggen. Randgräset har jag planterat i en ogräspåse för att den inte ska sprida sig alltför mycket!

3 kommentarer:

  1. ja, varför fylla en kruka med blomma, när man kan gräva upp en gräsmatta på flera kvadrat...

    /P

    SvaraRadera
  2. Ja, behövs inga mera ord!

    Vi måste sitta ner och fundera på humoristiksa sakrer om yngsten till lördag!

    SvaraRadera
  3. nu har de huggit ner hela träd...
    -å (inne på bloggarens användare igen)

    SvaraRadera