augusti 07, 2008

Sommaraktiviteter

En intensiv dag! Istället för att åka till Haparanda/Tårne trakten så satsade vi på Pite Havsbad! Där åkte vi rutchbanor och badade för fullt. Testade även deras Superbowl.... trodde att det gick att åka sakta men ICKE! Rakt ner och snurr och med baken före i plurret + superkallsup. Maken hade fått sig ett riktigt gapskratt om han sett mig!! Men nu har jag testat det också. Denna gång åkte jag på eget initiativ. Annat var det i Tammerfors på Särkänniemi för ng sommar sen när jag åkte en superride i en karusell (Tornado tror jag den heter) - trodde att jag skulle dö! Men det var bara att ÅK, som stenmark sa, när man väl var på! Bilden till höger är från deras hemsida!
Makens hot var att jag annars måste köra själv hela vägen hem.. och det är ingen hit.

Efter badet slängde jag in ett förslag att vi skulle fara in en sväng på Bryggmans Händelsträdgård i Öjebyn. Den är så mysig, fina planteringar och så! Så vi hade kul jag o maken tom barnen trivdes de lekte i vattenspridarna. I bilen hem fick vi dock alla samsas med en Fjäderkaragan. Nu är den min! Den är redan planterad i min nya plantering - bara den överlever vintern!! Den kan som bekant bli bister..

Jo, Jag fick oxå tag på min Gillenia, treblandsspira, eller min fyrverkeriblomma som jag kallar den för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar