augusti 05, 2008

Stenar och Rabaldersbesök

Oj! Jag har tydligen haft en smygbloggare på min blogg! Få se om det startas upp en till blogg i Norge??


Planteringen tar fart! Nu har vi hämtat 2 lass täckbark och några större stenar. Stenarna ligger och vilar på gräsmattan och det ser ut som att nån jätte kastat ut dom lite hur som helst. Jag vilar också i tanken med stenarna - dom ska få hitta sin plats. Jag måste gå runt dom några varv och få fram bilden hur de skall placeras.


Jag vill oxå ha en stor sten som ska vara vid infarten. Stor men inte för hög. Man ska kunna sitta på den och filosofera. Eventuellt skulle man kunna planera en fjäderkaragan brevid. Den är ljus och skir.


Vi var på Rabalder idag och shoppade till dottern inför lördagens fest. På bilden till höger (som förövrigt kommer från Rabalders hemsida)så har flickan i mitten klänningen + leggingsen på sig som jag köpte till dottern, fast jag köpte vitt. När vi provade kläderna så var hon riktigt irriterad.. som tur var hade dom godis där så hon fick några så då fick hon en sockerkick istället och bröjade visa upp sig och grimasera i spegeln .. och vi tittade, blev lite paff. Jag tänkte: är det min dotter? Jo det var det. Det är bra att jag har barn, jag får minsann öva på mitt tålamod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar