augusti 25, 2008

Är veckomöten kul?

Funderat mycket på vad som jag verkligen gillar.. på jobbet alltså! En grej som jag kom på idag är att jag gillar att ha veckomöten och härja lite med medarbetarna. Dom härjar ju på sitt sätt med mig! Idag ringde säkert 7 st och frågade om jag ska ha veckomöte! Ja var mitt svar. Man hörde en suck och OK ... 7 gånger! Och jag som hade massor av intressanta grejjer att ta upp som "morgonpulsar", nya chefer och sånt delikat.

När vi väl träffades så kunde jag inte låta bli att säga om dessa ringningar .. men nu har jag lovat dom ledigt nästa måndag när jag är på Cypern. Ni skulle sett deras nöjda miner. Grejjen är att dom har jobbat tidigt och varit ute i maskiner hela dan .. så när dom väl kommer på möte blir dom trötta av att sitta och lyssna. Måste lägga in nåt spex åt dom! Har ni nån ide?

Väl tillbaka till Officet sa min Chef .. att hon kan ta veckomötet .. bara för att sätta fart;-) Vi får se. Nå iallafall jag tycker det är kul att ha veckomöten när jag känner att jag har en kommunikation. För mitt gäng säger vad dom tycker, ibland - ibland inte, men det är en levande grupp och inte en tyst butter skara.

3 kommentarer:

  1. Sätt de och spexa. Ge de en uppgift, som de ska redovisa på möten. följ upp ex tillbud och få återrapportering på dem...

    människor ska vara lite nervösa inför möten, då blir de laddade och somnar inte lika lätt. Ansvar ska fördelas för då måste man hålla sig vaken.

    Gnäll kan också förhindars med ansvar. När ett gäng, hos en kompis, gav medarbetararna, som gnällde att de alridg fick resa någonstans, ansvar för att fixa nästa arbetsplats träff, så bangade de ur!! (Gnället slutade också!)

    När ska iden sjösättas. Du ser fingrarna kliar att komma med ideer!
    _Y

    SvaraRadera
  2. Det var en bra ide! Jag tror ju på det med delat ansvar i gruppen. Jag ska inte besämma allt utan dom ska ge bra förslag!

    SvaraRadera
  3. Ja. Låta människor få ett specifikt ansvar att göra något och att rapportera, då håller de sig lugna. Ett plus är att det blir roligt!

    Iden jag tänkte på var mötesplatsen du föreslog.
    -Y

    SvaraRadera