januari 10, 2009

Frukost

Visst var den bra, gårdagens "bild"!

Vet ni nu är det slut med fil och flingor i vårt hus:-( Barnen har alltid ätit det tills nu! Nu är det stopp. Jag måste börja mixtra till andra frukostar?! Högst på dotterns lista är mommos bröd med smör och vatten till, visst låter det fattigt - bara vatten till .... Sonen äter helst polarbröd med källarröktskinka till. Dottern kan ta havregrynsgröt men då måste gröten bada i lingonsylt!

Det slår mig hur enkelt det var när dom älskade fil och flingor av alla de sorter... hoppas att detta bara är en period som går över!

Nu ska jag lägga på bastun och filosofera en stund där om man blir klokare!

Ps, superfina bilder på pixbox!

(upptäckte att byxerna inte passar mer på mig - dax att rensa ut..)

5 kommentarer:

  1. Undra när de tar slut här i huset. Sitter just och intar just det, mitt livsviktiga intag. frukost, kvällsmat o mellanmål...

    Finns inte fil, då får man tänka till, för andra alternativ. Då blir de oftast gröt...

    Testa lägga blåbär i m gröt om ni har, de e smarrigt...

    Denna vecka har vi från de ena till de andra ätit fjällröding två gånger, mums. O nu hämtas det mer från vattnet...

    SvaraRadera
  2. oj...jag har slutat ange vem jag är. oftast är det väl enkelt att räkna ut... gossen sover, härligt att ha han i säng i vettig tid, o tjejen har fått börja kämpa lite med sin mage...depp, eller så var de kanske pizzan igår?!

    givetvis jag med två barn i norr o fiskeman

    SvaraRadera
  3. Du måste tänka på värmen när du tvättar. Det är lätt att tvätta för varmt.
    Annars, om man inte is köpa nya byxor, så är gröt med micrade frysta, ej kokta, bär toppen. Håller med att blåbär är mycket gott. Jag kör mest blåbär, lingon och ibland jordgubbar och mycket sällan smultron.- Micrade direkt från frysen.
    Fil och flingor är väl bra, om flingorna är bra, eller?? Det finns ju så många goda flingalternativ eller så gör man själv med Saltås olika flingor, som blandas, torkade gojibär, klippta aprikoser, osvavlade, och annat smarrigt.
    Personligen föredrar jag gröt, då det är varmt. Ibland så dricker jag nässelte på morgonen, det är mysigt att sitta i ett mera mörkt vardagsrum och smutta på te innan dagen börjar.
    -P

    SvaraRadera
  4. Oj vad det lät skönt! jag har ännu inte köpt gojjibär, var påväg att göra det idag men det bidde inte! HHar ett recept på gojji+russin+bovetekrumch som jag funderar på!

    Sköt om bebben - fjuttski reagerade på när jag hade ätit typ pizzA OCH VARMA MAckor ... smält ost..

    SvaraRadera
  5. just ja...smält ost...

    jo nu har hon varit hrlt lugn o harmonisk igen - dumma pizza.

    SvaraRadera