januari 30, 2009

samtal

I veckan hade jag ett flerpersonerssamtal med meningsskiljaktigheter. Det var intressat, särskilt att se och driva konversationen till att hitta en lösning och få personer att kommunicera. Efteråt var jag helt slut, men samtidigt nöjd att det fungerade. En sak som jag fokuserade på var att få samtalet riktiat direkt till den person det berör. Inte prata i 3 form utan direkt. Det blev en bra dialog och jag tror att alla upplevde detsamma. En ny lärdom i livet igen;-)

Nu kallar familjen och dax för mig att lära mig prata med dom ...

livet - ett lärande...

3 kommentarer:

  1. Livet leker o lär. Stackars de 3 barn som fick lära sig vad som kan hända om man leker med elden på skolan. Endast stengrund o pelare står kvar o än pyr de..

    Killarna i famljen + grannfamiljen har tolkat med rattkälke efterskotern. Tjejerna från familjerna har varit på promenad- härligt...

    Dessutom har jag hunnit vara på stan på fm.

    SvaraRadera
  2. Suck vad länge du pratar med familjen. Varför inte prata lite grann med oss också? ( Kände du att jag körde en härskarteknik "att få dig att känna att du inte bryr dig om oss" Om det nu är en sådan teknik! Du har ju boken!)
    Sprungit, ätit, hälsat på L o A!! (och fick äta min älsklingstårta TACK!!, städat, läst, läst, surfat, läst, beställt flyg till Norge, surfar igen..
    Imorgon kan jag lägga in foton på pixbox!

    SvaraRadera